40-års jubileum Tysvær Pensjonistlag

I 1984 tok helse- og sosialsjef Øyvind Lohne initiativ til skape et fellesskap for eldre i Tysvær. Han var opptatt av at eldre skulle kunne samles og ha en trivelig alderdom. På møte 26. oktober 1984 ble en enige om å starte et lag, og Tysvær Pensjonistlag ble offisielt stiftet. Dette året kan de markere hele 40 år med drift!❤️🥳

Styret 2024: Foran fra venstre: Signe Lønning, Åse Bakken, Liv Solveig Gjerde og Emly Årvik. Bak fra venstre: Kjell Høyvik, Berit Eikeskog, Aasmund Austerheim og Ellen Hesthammer

Jubileet ble feiret på Tysvær Soknehus, hvor styret sørget for flott oppdekning og nydelig mat! Her var hele styret satt i sving, og skapte en flott kveld for deltakerne.

Det ble underholdning, og sang & musikk med de to flinke trubadurene Terje Helgesen og Jostein Bergfjord. I tillegg var kommunen representert med Ann-Kristin Berge Dahle, som overrakte blomster og hilsen til laget.

Siste innlegg på programmet var en reise til Italia med prest Tor Egil Eriksen, gjennom en bildeserie med gamle veggmalerier fra en kirke. Han har selv vært der flere ganger.

Fylket var representert v/fylkesleder Herdis Gunn Rødne og fylkessekretær Aina Nordfonn. De hadde gleden av å overrekke jubileumsgave både fra Pensjonistforbundet sentralt og Pensjonistforbundet Rogaland.

Og det er ganske utrolig å tenke på at i styret i 2024 sitter nå sønnen til en av de som var med i det første styret for 40 år siden!

Vi gratulerer igjen med 40-års jubileet!