Vi takker fornøyde medlemmer!

Hele 97,8 prosent av våre medlemmer vil anbefale andre å melde seg inn i Pensjonistforbundet! Og 98,5 prosent tror de fortsatt vil være medlem om to år, viser ny medlemsundersøkelse.

Hurra for gode tilbakemeldinger og høy deltagelse! Nå bruker vi all informasjonen i det videre arbeidet. Bildet er tatt under senioruka på Storefjell tidligere i år.

– Dette er et overveldende positivt resultat, sier generalsekretær Arne Halaas.

– Det gir ekstra motivasjon til å fortsette vårt arbeid for landets pensjonister. Tusen takk til alle dere som svarte på undersøkelsen, som ble sendt ut via vårt digitale nyhetsbrev før sommeren, sier han.

Kommentarer som er gull verdt!

Nær 10 000 brukte tid på å besvare medlemsundersøkelsen. I tillegg sitter vi igjen med 17 000 kommentarer i fritekst.

– Dette er gull verdt for oss i det videre arbeidet, blant annet med å utvikle aktiviteter og medlemsfordeler, sier Bjørg-Karin Buttedahl, avdelingsleder for kommunikasjon og medlemsservice i Pensjonistforbundet.

– Mange etterspør mer og bedre informasjon, både om lokale aktiviteter og medlemsfordeler. Det vil vi ta på alvor og jobbe videre med å forbedre. Vi får også råd om å bli mer synlige og tydeligere overfor politikerne. Og å jobbe videre med å styrke pensjonistenes økonomi, bedre helse- og omsorgstjenester, mer dataopplæring for eldre og bedre tilbud innen tannhelse. Takk for alle tips og råd, ris og ros!

God kjennskap og kunnskap

Vi har også, samtidig, gjennomført en spørreundersøkelse blant ikke-medlemmer over 65 år, via Facebook, med svært god respons. Hele 90 prosent av ikke-medlemmene som ble spurt, svarte at de har hørt om Pensjonistforbundet. Over 70 av disse vet også hva Pensjonistforbundet driver med.

– Vi ser med glede at både kjennskapen til og kunnskapen om Pensjonistforbundet er svært god. Det betyr at vi har lyktes med å synliggjøre forbundets aktiviteter og resultater, sier Buttedahl.

– Vi håper på enda flere medlemmer etter dette. Mange skriver «Dere gjør en bra jobb – stå på!». En bedre tilbakemelding og referanse går det vel neppe an å få!