Gratulerer med den internasjonale eldredagen!

Mange lokalforeninger i Rogaland markerte seg på, og rundt, den internasjonale eldredagen som er 01. oktober hvert år. Den internasjonale eldredagen ble offisielt opprettet av FN i 1990, men ble markert første gang i 1982.

Fylkesleder i Pensjonistforbundet Rogaland innledet eldredagen i Eigersund

Vi er så stolt over våre gode lokalforeninger som stiller opp på arrangement og stand for å markere eldredagen og Pensjonistforbundet❤️🎉

Vår fylkesleder, Herdis Gunn Rødne, besøkte Eigersund. Der hadde hun et innlegg hvor hun presenterte Pensjonistforbundet og det viktige arbeidet vi gjør for å sikre eldres rettigheter, og ikke minst viktigheten av den internasjonale eldredagen. Pensjonistforbundet er den største interesseorganisasjonen som jobber for at alle eldre skal ha en verdig alderdom. Vi skal ivareta pensjonistene sine sosiale, økonomiske, helsepolitisk og kulturelle interesser. Vi arbeider for å skape best mulige forhold for alle, med hovedvekt på pensjonistene og at deres stilling i samfunnet skal bli styrket. Selv om vi er partipolitisk uavhengig, så er vi likevel politiske i den betydning at vi har tydelige meninger om eldrepolitikk.

Vi er glad for at vi har en internasjonal eldredag, som gir oss muligheten til å rette fokuset mot eldres rettigheter i samfunnet.

I tillegg har vi fått tilsendt bilder fra flere av våre lokalforeninger som har markert dagen.

Medlemmer i styret i Pensjonistforbundet - Haugesund Lokalforening stilte på stand i Haugesund sentrum

Flotte representanter fra styret i den nye foreningen vår, Pensjonistforbundet Vindafjord

Bilde fra standen til Pensjonistforbundet - Egersund Lokalforening