I desember var det slutt på utbetalingsmeldinger fra NAV. Reaksjonene har ikke latt vente på seg. Pensjonister og pårørende til eldre har reagert på at utbetalingsmeldingen forsvant. Arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie skapte også mye forvirring da hun gikk ut i VG og sa at alle som ville det, kunne ta kontakt med NAV og få tilsendt utbetalingsmeldingen på papir. Det viste seg å ikke stemme. NAV tar ikke hensyn til pensjonistene. Vårt hovedkrav er at utbetalingsmeldinger fra NAV som hovedregel skal skje digitalt, men at de som ønsker meldingen på papir i posten skal kunne få det.

Signer oppropet under og send et tydelig krav til NAV om at de som trenger det må få utbetalingsmeldingen i posten som før.

Bli med i kampen og signer oppropet nå!

Takk for at du signerte oppropet! Ønsker du å bli medlem, klikk her.

Utbetalingsmeldingene fra NAV

Saken har vært til behandling i Stortinget en rekke ganger. Ap, Sp, MdG og SV har stemt for at utbetalingsmeldingen skal komme på papir igjen H, FrP, V og KrF stemte imot. Og siden det er borgerlig flertall på Stortinget, så fikk vi ikke støtte.

Les mer: Høyre, FrP og Krf er imot

Bli medlem i Pensjonistforbundet

Pensjonistforbundet er Norges største organisasjon for pensjonister, med over 220 000 medlemmer og over 850 lokalforeninger. Våre 10 000 tillitsvalgte og frivillige jobber daglig for å styrke hverdagen til landets pensjonister.

Les mer: Bli medlem i Pensjonistforbundet