Lars Emanuel Egeland

Klubbmøte 12.09.2013

Godt frammøte

Flekkefjord Pensjonistklubb

På klubbmøtet 12. september 2013 hadde vi besøk av Lars Emanuel Egeland. Han har drevet med film i forskjellige sjangre helt fra han var ganske ung, og har fått forskjellige priser, blant andre kulturprisen i hjemkommunen Kvinesdal.

Han har vært underholder på møtene våre før, og svarer alltid positivt på å komme til Flekkefjord, som han kaller ”min andre heim”, siden han bodde her mens han gikk på gymnaset, og også spilte fotball på Flekkefjord A-lag.

Denne gang viste han en film som bare hadde vært vist privat før. Han hadde hatt ideen til prosjektet og fått med seg Harald Gundersen fra Reklamebyrået Ide. Fra småflyet sveipet de innom velkjente steder og bedrifter i byen, mens Flekkefjord Sangforening sang nye og gamle sanger. Mange firmaer i Flekkefjord hadde bidratt økonomisk til å realisere filmen som var kalt Sangglede.

Dessuten viste Lars Emanuel et par andre småfilmer, et innslag om Forfatteren Sigmund Hølmebakk, og ett fra Gran Canaria.

Han fikk god og fortjent applaus, og lovte å komme igjen en annen gang.

L.G.E.