Medlemsmøte 20. januar 2020

Referat medlemsmøte 20. jan. 2020

Årets første medlemsmøte

MEDLEMSMØTE I LEKSVIK PENSJONISTFORENING MANDAG 20. JANUAR KL. 18.00 I LUNDENG.

Leder Georg åpnet møtet kl. 18.00 med å ønske 49 frammøtte velkommen. Sjeldent dårlig oppmøte, men dette skyldes nok for det meste veldig dårlig vær, kuling og mye regn.  Han gikk raskt igjennom kveldens program før Jon Normann Tviberg fra Arctic Buss fikk ordet. Han viste først noen bilder fra fjorårets turer før han orienterte om årets planlagte 4-dagers tur til Bergen, med Valdres, Hardanger, Voss og Jølster i tiden 4. – 7. mai 2020.  Han gikk også igjennom andre planlagte turer i 2020, og nevnte da spesielt tur til Trøndelag teaters musikal Jesus Christ Superstar den 19. mars 2020. Mange av foreningens medlemmer et med på hans turer og han håpet at det ville bli like god påmelding til årets turer. Påmeldingslister til 4-dagersturen til Bergen m.m. og teaterturen ble sendt rundt slik at interesserte kunne melde seg på allerede i kveld. Han takket til slutt for at han fikk komme og orientere om sine turer og hadde med en gave til foreningen i form av 2 gavekort pålydende kr 500,00 hver. Erling takket for fin orientering og selv om Jon Normann var her, ikke først og fremst som underholder, men med tanke på sin forretningsvirksomhet fikk han foreningens tradisjonelle gave et sitteunderlag av villsau.

Leder i Leksvik Seniordans, Liv Storslett, fikk så ordet for å orientere om kveldens tema: «Dans og trim er godt for helsa». Hun orienterte litt om Leksvik seniordans, som for tiden har 21 medlemmer, har trening hver torsdag kl. 17.00 i Lundeng og er tilsluttet Seniordans Norge.  Hun hadde et godt og engasjert innlegg om seniordansens mål for å bedre fysikken og den mentale tilstanden for deltakerne og bygge det sosiale nettverket mellom folk.  Liv håpet at hennes innlegg ville bidra til å vekke interessen for seniordans blant de fremmøtte og at mange, spesielt mannfolk, ville møte opp på neste treningskveld for å se hvor trivelig de hadde det. Hun ønsket å vise en introduksjonsvideo om seniordanen, og etter at Georg og Erling hadde plundret litt med PC’n fikk de omsider fram både lyd og bilde på lerretet. Som takk for den gode og engasjerte orienteringen overrakte Erling henne et sitteunderlag av villsau.

Da var det tid for å slippe til kjøkkengjengen med servering av kaffe og påsmurte skiver av julebrød med brun og hvit ost på.  Etter at maten var fortært og praten hadde gått en stund ble loddsalget satt i gang. Selv om det var forholdsvis dårlig frammøte gikk loddsalget fint og det ble solgt ut 6 loddbøker, til sammen kr. 6.000,00.

Ca. kl. 20.15 slapp Toraderan til.  De underholdt med mange fengende melodier en halv times tid.

Kvelden ble avsluttet med trekking av lodder hvor gevinstene bestod av flere poser kaffe, 4 Coop gavekort à kr. 250,00 og de 2 gavekortene à kr. 500,00 fra Arctic Buss.

Kl. 21.00 var møtet over og Georg takket alle for oppmøtet og kjøkkengjengen for fin og rask servering. Han anmodet som vanlig alle å bruke refleks i styggværet og ønsket vel hjem.

Peter