Fra  den svenske skjærgården.

En aktiv forening.

Pensjonistforbundet har utarbeidet et handlingsprogram for perioden 2018 - 2021.Forbundet har en visjon om å være tydelig, sterk og synlig og et verdigrunnlag om innkludering, medbestemmelse og innflyelse.

Vi i Kongsvinger Pensjonistforening har som mål å leve opp til disse hovedprinsippene og å være en aktiv forening som engasjerer og inkluderer våre medlemmer på en slik måte at alle føler seg inkludert og har et sosialt nettverk som krydrer litt opp i hverdagen.

Vi har normalt møte den andre mandagen i hver måned,med unntak av feriemåneden juli. På våre "hyggetreffer" blik aktuelle temaer belyst av eksterne foredragsholdere. Det blir servert kaffe og noe å bite i. I tillegg er det sang og lokale spillemenn står for musikken. Utlodding, bingo/ quiz har også sin plass på våre møter.

Vi arrangerer julebord hvert år i desember og i slutten av august i år hadde vi en 3. dagers tur til Savalen Fjellhotell & Spa,og som tidligere er omtalt i  bl.a.Glåmdalen, med 50 deltagere.

Nettopp arrangerte vi en ny tur og denne gangen gikk ferden til Stockholm med ombordstiging på cruiseskipet M/S Birka som ledet oss gjennom den ydilliske svenske skjærgården  til Mariehamn på Åland, Finland. Dette var en 2.dagers tur i vakkert høstvær med 50 deltagere , som koste seg med god mat og i hyggelig lag sammen med likesinnede.

Kongsvinger Pensjonistforening har over 200 medlemmer og av disse har nesten halvparten vært med på en eller to turer nå etter ferien. Vi ser på dette som meget positivt, og tiltråss for en gjennomsnittsalder i foreningen på 77 år,er alle åndsfriske og aktive og som setter pris på å krydre hverdagen både for seg selv og sine medreisende.