Savalen Fjellhotell & Spa

Tur til Savalen

3. dagers tur til Savalen Fjellhotell & Spa 20 -23 august 2018.Savalen er et populært hotell med utsøkt god lokal mat og med flott utsikt over Savalsjøen.

Dag 1. Vi reiser oppover Solør og spiser lunsj på Elgstua i Elverum.

Etter oppholdet går turen videre opp Østerdalen via Alvdal og inn på fjellet til Savalen. Vi får tildelt våre rom og servert middag.

På kvelden møtes vi til sosialt samvær og dans.

Dag 2. Vi reiser en formiddagstur til Heidrun, som er en lokal bedrift som videreforedler lokale råvarer av geit, lam og gris. Deres ambisjon er å lage noe som du vil huske for særegenheten og den gode smaken. De har eget husdyrhold med oppforing av geitekillinger. Disse beiter ute hele sommeren og sørger for kulturlandskapspleie i området rundt gården og på sætra.De har et utvalg spekeprodukter, pinnekjøtt, einerrøkt geit- og lammelår samt kokte pølser.

Tilbake på hotellet blir vi servert lunsj. Deretter kan man delta i ulike aktiviteter, slappe av eller gå en tur i det fine fjelllandskapet.

På kvelden møtes vi igjen til sosialt samvær og dans.

Dag3. Etter frokost setter vi kursen hjemover igjen. Vi stopper underveis på Gudmundshaugsvangen som er en sæter i Alvdal Vestfjell. Dette er et aktivt sæterbruk med melkekyr, noen kviger og små kalver.Budeia serverer vafler med tilbehør mot betaling og forteller om sæterlivet.

Etter besøket reiser vi videre og stopper igjen på Elgstua kafe hvor vi får servert middag.

Pris for turen er kr. 2800,- pr. person. Intet enkeltromstillegg for medlemmer. For ikke medlemmer er enkeltromsprisen kr. 360,- i tillegg.

Turen betales på konto 1840.16.20229. Husk å oppgi navn ved betaling.

Binende påmelding til Reidar tlf.95230261 eller Anne Lise tlf. 97525490 etter kl. 17.00 innen 29 juli 2018.

Vi tar forbehold om endringer i programmet.

Hentesteder og tider : Rasta 7 Pauli plass kl.09.30.  Rasta Bunnpris kl. 09.35,  Stasjonen kl.09.40,  Rådhuset kl.09.45, Valhallvegen kl.09.55.

Ønsker alle deltagerne en hyggelig og uforglemmelig tur.

God sommer til alle medlemmer og andre pensjonister i Kongsvinger.