Medlemsmøte 11. januar 2018

Averøy pensjonistforening startet opp med sitt første møte i det nye året den 11. januar på Anne Marits Catering.

Ragnar Vassgård kunne ønske 34 frammøtte velkommen, og godt nytt år. Spesiell velkomst fikk våre hjemlige entertainere Roald Sevaldsen, Oddvar Engvik og Alf Røsand, og Agnes Hjelset som ville sørge for ord for dagen.

Møtet ble åpnet med «Det lysnet i skogen», og vi fikk ord for dagen. Agnes Hjelset leste «Godt nytt år» fra Alf Prøysens bok «Kjærtegn». «Vi vandrer med freidig mot» ble sunget før ord og toner ble gitt til kveldens underholdningstrio. Oddvar, Roald og Alf på trekkspill, gitar og «fotsid fele» er en sikker suksess i pensjonistforeningen. Gamle slagere og viser, gode historier, konkurranser og forskjellige «sprell» får stemningen opp blant publikum, og det er en glede for oss at de er så lett å be til å være sammen med oss.

Etter første avdeling med «humørgjengen» fikk vi stoltrim v/Gerd Helseth, noe som kom godt med etter en rolig jul. Så ble Prøysens «Romjulsdrøm» sunget, og deretter bordverset «I Jesu navn går vi til bords».

Kaffe og julekaker ble servert, og i pausen sørget Synøve og Margot for åresalg. Vi startet oppetter pausen med «Å vesle lerka».

Ragnar refererte takkekort fra Else Furø som hadde fått blomster på sin 80-årsdag. Så fikk vi en ny avdeling med våre hjemlige trubadurer som fortsatte i samme stil som før pausen til glede for oss «gamlinger».

Jon Sigurd Roaldsøy minte om årsmøtet den 8. februar, og sendte rundt liste for påmelding. Han hadde en oppmuntring til alle medlemmene i foreningen til å møte opp på årsmøtet. Så kunne Alf, Oddvar og Roald fortsette med humørspredning fram til det ble tid for trekning. Synøve Folland foretok trekningen, men først takket hun for orkideen hun hadde fått på sin 80-årsdag. Og som vanlig hadde hun en historie på lager, hun synes uutømmelig på det feltet den gode Synøve. Mange gevinster ble delt ut av Gerd og Margot til vinnerne.

Formannen i Pensjonistforbundet Møre og Romsdal, Mellvin Steinsvoll, som også er fadder for vår forening, vil delta, og vår gamle kjenning Konrad Nerland spiller - kanskje blir det noen historier også. Alle medlemmer er hjertelig velkommen - valgkomiteen synes snart å være ferdig med sitt arbeid. Ragnar takket Oddvar, Roald og Alf for underholdningen med hver sin gave, og trioen takket og spilte opp til dans som avslutning.

Anne Marie Folde sekretær