Mjøsas stolte svane

Tur med skibladner 23.aug.2017

Hyggetur på Mjøsa

41 pensjonister fra Siggerud ble hentet med buss for å ta en tur på Mjøsa. Det ble en liten kaffepause underveis ved Nebbenes. Noen trengte å strekke litt på beina også. Turen gikk så videre til Hamar. Å komme ned til anløpsplassen for båten var lettere sagt enn gjort. Bussen var rett og slett før høy til å kunne passere jernbaneundergangene. Etter en del frem og tilbake med litt ufrivillig sightseeing i Hamar,  fandt vår dyktige sjåfør en vei til slutt.

Det var ikke bare oss som skulle på tur, men vi kom da ombord.

På dekk ble det rigget utstyr for et band og det tok ikke lang tid før noen voksne karene satt i gang med gladjazzen. De var utrolig flinke og sørget for kjempegod stemning. Vi var veldig  heldige med været og kunne kose oss i solen under hele turen.

Klokken 18:30 var første bordsetting.

Vi fant våre plasser under dekkog så var det bare å forskyne seg. Rekker med godt tilbehør var inkludert i prisen, drikke til ordnet vi selv.

Ved 19-tiden byttet vi plass med andre borsetting og trakk opp på dekk igjen.

Fortsatt like fin musikk, og de karene kunne ikke bare spille, de fortalte også om de stedene vi passerte, samt noen gode historier.

Vi opplevde en nydelig solnedgang og nærmet oss Hamar ved ni-

tiden.

Der ventet vår hyggelig sjåfør med bussen. Da alle var telt opp (viktig!) kjørte vi hjemmover etter en kjempefin tur.

Takk til Turid som har  arrangert det hele.

Gertrud Lüthcke

sekr.