Sommertur 2017 med Molde Pensjonistforening

Molde Pensjonistforenings årlige sommertur gikk i år til Dalseter Høyfjellshotell i Espedalen. Knapt 70 medlemmer i to busser fra Nettbuss startet  fra Molde tirsdag 13. juni, med en kort benstrekk ved Trollveggen og en solid lunsj med 3 store, hjemmelagde kjøttkaker med tilbehør på Moskusgrillen, som etterhvert er blitt foreningens " stamkafe " på Dombås, var vi framme ved hotellet ca 1630. Det var hotellets første uke som sommeråpent, og som de eneste gjester  ble  vi godt tatt vare på. Fra første kveld  var det god musikk ved hotellets musiker som i sine pauser fikk avløsning av vår egen sjåfør Paul med sin torader, og dansegulvet var flittig benyttet hver kveld.

Onsdag var " fridag ", noen valgte å bli på hotellet for å gå tur i omgivelsene i Espedalen, mens andre ble med bussene til Lillehammer, der en del besøkte Maihaugen, mens noen ganske enkelt ruslet i bygatene og koste seg med softis og kaffe.

Torsdag gikk turen til Gjøvik og båttur med Skibladner. Middag ombord, med laks fra Aukra og jordbær, (som desverre ikke kom fra Skåla ), allsang " Så seile vi på Mjøsa ", før deltagerne samlet seg på dekk og fikk nyte naturen langs innsjøen i det gode sommerværet.

Fredag var hjemreisedagen, via Vågå, Lom og Skjåk til Geiranger der lunsjen  ble inntatt på Villa Utsikten. Deretter opp Ørnevegen, over fjorden til Linge, og retur til Molde ca kl 1800, til hjemlig regnvær og plener som etter en ukes fravær trengte å bli klippet.

Neste og siste foreningstur for året er dagstur til Valldal onsdag 9. august.

Molde, 21. juni 2017

Inga Horsgård og Oddfinn Thue / reiseledere