Magne og Olav

Medlemsmøte 28. mai 2015

Det var 57 frammøtte til Ilseng pensjonistforenings medlemsmøte
28. mai kl.18.00 i Ilseng samfunnshus.

Leder Oskar ønsket velkommen til 57 frammøtte til Ilseng pensjonistforenings medlemsmøte
28. mai kl.18.00 i Ilseng samfunnshus.
Vi åpnet med å synge «No livnar det i lundar». Medlemsmøtet ble annonsert i HA-tavla 27. og 28 mai og i referat fra medlemsmøte 30 april.
Sakslista ble lest og godkjent. Sekretæren leste protokoll fra medlemsmøte 30 april og den ble godkjent.
Forslag til representanter til Eldrerådet i Stange kommune. Enstemmig forslag fra foreningen ble Eva Helgesen og Bernhard Høiberget.
Takkekort har vi mottatt fra Solveig Wilson som hadde fylt 90 år og Bjarne Monsen 80 år, begge jubilantene hadde mottatt blomsterhilsen fra foreningen. Så vi sang «som seg hør og bør» bursdagssang for Solveig og Bjarne.
Anne Hilde Oustad, vår triminstruktør hadde sendt takkekort og noen fine ord for belønningen hun hadde mottatt for 1. halvår 2015 i Trim og Trivsel gruppa. Trimmen starter igjen tirsdag 18 august, da er alle gamle og nye trimmere vel møtt.
40 års jubileumsfest blir arrangert 26. juni kl. 17.00 i Ilseng samfunnshus. Bindende påmeldingsliste ble sendt rundt, frist for påmelding 12. juni. Pris pr. person kr.150,-, det blir servert middag, kake og kaffe. Underholdning står Brennhaugjinten for.
Sommer/høsttur til Finnskogen/Svullrya og hjem via Charlottenberg 1 – 2 september. Påmeldingsliste ble også her sendt rundt. Oskar ønsket velkommen til Magne og Olav. De to rakk å spille en fin melodi, som passet som forrett til maten.  Vi fikk servert et stort karbonadesmørebrød og kaffe. Praten gikk livlig for seg og alle koste seg, etter hvert satte Magne og Olav i gang med musikk, sang og noen fornøyelige historier. Vi var med og sang, i kjente melodier, det skaper stemning.
Trekning ble tatt i raskt tempo, mye lodd var solgt. Nok en gang takk for fruktkurv som hovedgevinst, gitt av Coop Marked Ilseng. Takk til alle som kjøper lodd, helt utrolig. Magne og Olav fortsatte underholdningen, helt til Oskar tok ordet.  Han takket alle for frammøte og takk for fin underholdning av de to flotte herrene.  Vi avsluttet med å synge «La oss leve for hverandre».
Husk jubileumsfesten 26. juni, som også blir vår sommeravslutning.

sekretæren