Det var nokså fullt på Vårbrudd

Åpent møte i Vadsø var svært vellykket

Torsdag 23. oktober arrangerte Pensjonistforbundet Finnmark og Vadsø pensjonistforening Åpen dag på Vårbrudd.

Leder i PF Finnmark, Olaf B. Johnsen, åpnet møtet og ønsket de 145 deltagerne velkommen. Leder i Vadsø PF fortalte litt om aktiviteten i foreningen. Og varaordfører Knut Busk ønsket velkommen på vegne av Vadsø kommune. I det første foredraget orienterte organisasjonssekretær Rune Bugge-Persson om Pensjonistforbundets virksomhet og målsettinger.

Det andre foredraget var ved rådgiver Carsten O. Five. Han snakket om hvordan vi pensjonister kan få pengene til strekke litt lenger.

Vi hadde tre underholdningsinnslag. Først ute var en gruppe finskelever fra Vestre Jakobselv og Sentrum skole som sang på finsk og danset til. I det andre innslaget var det seniordansegruppen Nobile som danset for oss.

Metatekst

Og underholdningen ble avsluttet av en kvintett fra V. Jakobselv.  Søstrene Marita Jakola Skansen og Katharine Jakola sang  flere vakre finske sanger til musikk av Gunnar Pedersen og brødrene Tuv.

Mellom foredragene ble det servert lapskaus til alle fremmøtte. Dagen ble avsluttet med trekning av en del gevinster som var gitt av Hyundai-forhandleren i Vadsø.

Metatekst