Endel av mange glade Hammerfest-pensjonister under makeringen av 40-årsjubileet 26. september

Hammerfest PF har rundet 40 år

Til jubileumsmarkeringen møttes 72 medlemmer av Hammerfest PF for å feire at deres forening er blant de aller eldste i Finnmark

Hammerfest PF feiret seg selv på Rica hotell fredag 26. september. Feiringen åpnet med velkomstdrink og velkomstord av leder Tor-Magne Olsen.

Metatekst

Kl.18.00 var det flott underholdning ved musikkforeningen,        kulturskolen  og revygruppen Isbjørmafian.

Kl.19.00 startet jubileumsmiddag det var tale av leder i Hammerfest PF, Tor-Magne Olsen. Ellers var det hilsningstaler ved nestleder i Pensjonistforbundet Finnmark og en representant fra Hammerfest kommune.

(På bildet til høyre ser vi styret i jubileumsåret. Foran fra venstre Britt Heggem (sekretær),  Elin Heitmann (nestleder) og Elin Olsen (kasserer). Bak fra venstre Johan Moland (styremedlem) og Tor Magne Olsen (leder).)

Middagen bestod av blomkålsuppe som forrett. Hovedretten var entrecote med tilbehør og krem brulet som dessert. Deretter var det kaffe, bløtkake og cognac/likør.

Kvelden fortsatt med musikk og dans med et lokalt orkester. Det hele ble avrundet med loddtrekning. Leder takker alle fra næringslivet i Hammerfest som sponset jubilanten med gevinster. Langt utpå kvelden ble omtrent 15 gevinster trukket ut på inngangsbilletten. De mest standhaftige gikk hjem kl.00.30.

Metatekst

Gaver ble det også. Fra Pensjonistforbundet fikk foreningen kr.1500, fra PF Finnmark  kr.1000 og fra Hammerfest kommune kr.6000 + blomster, blomster fra Alta PF og bok fra Nordkapp PF.

Etter tilbakemeldinger deltakerne var folk svært godt fornøyd med den fine markeringen.

Metatekst

Nestleder i PF Finnmark, Sigmund Jessen,  representerte      fylkesforeningen. Han sier at jubileumsmarkeringen var meget vellykket. Forut for selve feiringen hadde Hammerfest PF satt opp en 2 times busstur med en superentusiastisk bussjåfør som guide rundt om i byen og omegn. Turen gikk også til        Melkøya. Under bussturen fikk Jessen til og med høre at nå får Hammerfest en mye større     rundkjøring enn de har i Alta.

(På bildet ser vi Sigmund Jessen sammen med fru Birgit som koste seg sammen med Hammerfest-pensjonistene).