Frelsesarmeens Vennekor

Møte med risgrøt på Tjørsvågheimen

Møte i regi av Frelsesarmeen, Tjørsvågheimen og Flekkefjord Pensjonistklubb.

Flekkefjord Pensjonistklubb.

21. november 2013

Klubben hadde også i år lagt sitt førjulsmøte til Tjørsvågheimen. Det var satt opp gratis buss fra byen, og mange medlemmer møtte opp. Det var også hyggelig at mange av beboerne på heimen kunne bli med oss. Frelsesarmeen hadde ansvar for programmet, og kaptein Magnus Jensen holdt andakt. En sanggruppe var med og de sang flere sanger. Vi fikk også bruke stemmen vår på noen av julesangene. En komite fra pensjonistklubben hadde pyntet bordene med servietter,lys og grankvister, og det satte oss i god stemning. Så var det servering av julegrøt og saft med en kaffekopp etterpå.
 Bevertningen er gratis, men vi har anledning til å gi vårt bidrag til Frelsesarmeens  julegryte, og i år kom det inn nesten 6500 kroner. Det viser at vi setter pris på det fine arbeidet som Frelsesarmeen gjør i byen vår!
Vi kunne også ta buss til byen igjen, men noen hadde kjente å besøke på heimen, og andre benyttet seg av å spasere i det fine været.
Førjulsbesøket på Tjørsvågheimen er en fin tradisjon som vi setter pris på