Hvorfor bli medlem

gode grunner til å være medlem

En felles stemme som kjemper din sak

Pensjonistforbundet er Norges største organisasjon for pensjonister med over 220 000 medlemmer. Våre 10 000 tillitsvalgte og frivillige jobber daglig for å styrke hverdagen til landets pensjonister. De siste årene har vi blant annet fått gjennomslag for bedre økonomi for minstepensjonister, etablering av lovfestede eldreråd og den kulturelle spaserstokken.

Les mer om hva vi jobber med

If forsikring

Alle medlemmer får dette tilbudet, men de må registere seg hos If. Kontakt If i dag og få tilgang til:

• gratis overfallsforsikring med psykologisk førstehjelp
  • gratis bilnøkkelforsikring
  • gratis flytteforsikring
  • egen sikkerhetsbutikk
  • trygghetspakke med alarm

Avtalen gir deg som medlem gode tilbud på ulike forsikringer, blant annet  Europeiske Reiseforsikring – unikt for våre medlemmer – med øvre aldersgrense for nye kunder til 85 år!

Les mer om avtalen med If

Medlemsbladet Pensjonisten

Pensjonisten er landets viktigste og største magasin for godt voksne. Det kommer ut sju ganger i året, og blir sendt direkte hjem til deg. Vi har et opplag på vel 180.000 og har mer enn 300.000 lesere.

Medlemsbladet gir deg viktig informasjon om økonomi, pensjon og rettighetene du har som pensjonist. Her finner du også lesestoff om reiser, data, mat, helse, kultur og aktivitetene i Pensjonistforbundets over 850 lokale foreninger.

Juridisk rådgivning

Pensjonistforbundets medlemmer får tilgang til juridiske tjenester av høy kvalitet, til rabatterte priser. WK Advokatene SA er medlem av Advokatforeningen. Ta kontakt med Pensjonistforbundet for å få vite mer om betingelsene.

Kontakttelefon: 66 81 10 80

E-post: post@wk.no

Nettside: www.wk.no

Gode rabattavtaler

Fordi vi er så mange som står sammen, har Pensjonistforbundet som organisasjon forhandlet fram gode rabattavtaler. Vi har funnet fram til noen som er særlig nyttige for nettopp våre medlemmer, og vi er stadig på jakt etter nye gode avtaler. Den nyeste avtalen er med IF skadeforsikring. Vi har også skreddersydde medlemsreiser og rabattavtalen hos Hyundai.

Les mer om rabattavtalene her

Hold deg oppdatert

Som medlem i Pensjonistforbundet har du mulighet til å holde deg oppdatert på saker som angår deg som pensjonist. Vi jobber hver dag med saker innen helse, økonomi, kultur og trygghet. Gjennom vårt medlemsblad, våre åpne møter, på vår nettside og på Facebook og Twitter oppdaterer vi våre medlemmer og andre interesserte om saker som angår og påvirker pensjonister.

Pensjonistforbundet på Facebook

Lokalt engasjement og felleskap

Med våre over 850 lokalforeninger, finnes Pensjonistforbundet i hele landet. Det betyr at det finnes en lokalforening i nærheten av deg, der du er hjertelig velkommen til aktiviteter og fellesskap. Enten du er på jakt etter en gjeng å gå på tur med, drikke kaffe med eller ønsker å bruke dine ressurser til å hjelpe andre, kan lokalforeningen være stedet å begynne.