Jubilerende styre, fra v.: Randi Kringsjå, Borga Snarud, Erling Søstuen, leder Solveig R.Berg, Gerd Pedersen, Helge Ingebrigtsvoll og Lovise Jønsberg. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Stilig jubileum i Ottestad-foreningen

Nærmere et halvt hundre festkledde medlemmer var møtt fram da leder Solveig R. Berg ønsket velkommen til 40-årsjubileet i Ottestad pensjonistforening. Det ble en stilig og verdig feiring.

Jubileumsfeiringen var lagt til Bryhni Søndre som for anledningen sto fram i nydelig vårvær, med grønne plener og begynnende lauv i bjørkene, en fin ramme rundt festen. Leder Solveig R.Berg åpnet med et kort resyme av foreningens historie siden det første innledende møtet som Ottestad Arbeiderlag organiserte 14.februar i 1974. I løpet av vinteren og våren ble den partipolitisk nøytrale Ottestad pensjonistforening stiftet med Johannes Mangerud som den første leder. Foreningens motto skulle være "For felles hygge og nytte", noe foreningen i alle disse 40 årene har levd opp til. Ved utgangen av det første året hadde foreningen 84 medlemmer og har omlag det samme i dag.
Ottestad pensjonistforening har engasjert seg sterkt i lokalsamfunnet og har representanter i alt fra samfunnshuset til eldrerådet.

Under middagen overrakte Berg blomster og beærende ord til foreningens desiderte veteran, Margit Dybsand for hennes langvarige medlemskap i foreningen. (Se egen sak)

Fylkessekretær i PF Hedmark, Finn-Åge Løvlien gratulerte jubilanten og minnet om at 1974 var et betydningsfullt år i distriktet, og hvor stiftelsen av pensjonistforeningen var en viktig hendelse. Han overrakte krystallvase med inskripsjon, blomster og hilsen fra fylkesforeningen.

Middagen smakte fortreffelig, og det samme gjaldt den kjempestore bløtkaken som ledsaget kaffen utpå kvelden. Randi Marit og Willy Rustad sørget for sang og musikalsk underholdning som åpenbart ble satt stor pris på.

Det lå langvarig planlegging bak jubileumsfesten,- så ble den da også svært vellykket. Et jubileum som både styret og medlemmene kan se tilbake på med glede.