Lover tekst på TV under vinter-OL i Sotsji

Etter press fra blant andre Pensjonistforbundet, lover TV2 nå å gjøre en innsats for å tekste direktesendinger under vinter-OL i Sotsji.

Høsten 2012 samarbeidet Pensjonistforbundet med Døveforbundet og Hørselshemmedes forbund, for å sette teksting av tv-programmer i TV2 på agendaen. I fellesskap arrangerte organisasjonene en aksjon utenfor TV2s lokaler, med appeller og overlevering av brev til kanalen. Nå gjør TV2 det kjent at de går inn for å tekste direktesendinger under vinter-OL i Sotsji i februar.

Nå gleder vi oss til  en folkefest der en større del av befolkningen kan være med.

Borge Rørvik, forbundsleder i Pensjonistforbundet

Forbundsleder i Pensjonistforbundet, Borge Rørvik, har vært engasjert i saken for å få mer teksting på TV2, og er svært fornøyd med kanalens løfte om å gjør en innsats for å inkludere flere seere i vinterlekene.

– Dette er en gledelig nyhet! Vi setter stor pris på at TV2 nå har lyttet til saken vi har kjempet for og gleder oss til et OL og en folkefest der en større del av befolkningen kan være med. Så gjenstår det bare å ønske beste våre kvinner og menn lykke til i lekene, sier Rørvik.