Flott åpent møte 11. november 2013

Det var flere nye ansikt å se på det åpne møtet 11. november

Mandag 11. november arrangerte lokalforeningen åent møte. Flere inviterte hadde møtt opp til denne hyggelige ettermiddagen.

Styreleder Sylvia Hansen kunne ønske alle hjertlig velkommen til en ettermiddag som hadde et godt innhold. Ord for dagen ble lest av Olav Hansen som leste to aktuelle dikt. Gerd Nerlandsrem refererte protokoller.

Fylkessekretær Rolf Bjørseth var invitert for å snakke om lokallagsarbeid og situasjonen for eldre på kort og lang sikt, i kommunen. Ikke akkurat de beste utsikter for framtiden, men han understreket betydningen av lokallagets arbeid bl.a. med å følge med på utvikliingen. Sterke lokalforeninger med mange medlemmer, er av avgjørende betydning for at vi skal ha innflytelse på eldrepolitiske saker. Som interesseorganisasjon har vi og skal vi ta utfordringer, bl.a. med tettere samarbeid med kommunen.

Sigmund Julshamn orienterte om den gyldne spaserstokk og trimgruppens arbeid. Han ledet også trimmen som er et innslag på møtene.

Ellers så ble det servert mat og kaffe til alles tilfredshet. Så var det selvfølgelig loddsalg med flotte gevinster til de heldige vinnere.

Alt dette ispedt allsang og gode samtaler rundt bordene.