Penger til kommunene gjennom den Kulturelle spaserstokken

Pensjonistforbundet har i mange år jobbet for å fremme kultur for pensjonister gjennom den Kulturelle spaserstokken. Årets tildeling viser at 361 kommuner får glede av midlene. Kultur er forbyggende!

Et av Pensjonistforbundets krav til statsbudsjettet, har i en årrekke vært økning av den Kulturelle spaserstokken. Dette er vi opptatt av fordi vi vet at kultur er forebyggende både for kropp og sjel, og fordi ordningen bringer kulturen ute til der hvor eldre oppholder seg. Dette har regjeringen lyttet til og støtten til den Kulturelle spaserstokken har hatt en jevn vekst.

I en pressemelding fra regjeringen går det fram at det i 2013 blir fordelt 29,8 millioner kroner på 361 kommuner landet over. Dette er mye kultur og mye glede! Vi i Pensjonistforbundet håper Statsbudsjettet for 2014 inneholder en ytterligere økning av denne summen, så enda flere får økt livskvalitet gjennom kultur.

Følger du linken under kan du hvilke kommuner som er med på listen: