Pensjonistkoret "Trysil Ungdom med glede" bidro til at eldredagen i Ljørdalen ble et minneverdig arrangement.

Festdag for tryslingene i Ljørdalen

Ljørdalen pensjonistforening hadde ansvaret for den felles eldredagen for pensjonistforeningene i hele Trysil. Den jobben greide de med glans. Rundt 90 deltakere storkoste seg med det flotte programmet.

Trekkspillmusikk besørget av Sven Pettersen og håndhilsen og velkomstklem fra Ljørdølenes leder, Ragnhild Storbæk. Slik opplevde innpå 100 Trysil-pensjonister ankomsten til lokalet Lund der årets eldredag ble feiret på forskudd. I år var det pensjonistforeningen i Ljørdalen som var vertskap, og medlemmer fra alle fem foreningene i Trysil var på plass da foreningens leder kunne ønske velkommen til en fullsatt sal.

Dagen bød på et variert og fint program.  Ord for dagen med teksten til Roland Cedermarks "Varje dag" passet godt i det fine  sensommerværet. Som vanlig kunne pensjonistkoret "Trysil Ungdom med glede" by på kjente og kjære sanger, framført med både alvor, humor og sjarme.
Fylkessekretær i PF Hedmark, Finn-Åge Løvlien, kåserte om viktigheten av å ta vare på egen eldrehelse gjennom fysisk aktivitet, et sunt kosthold og et nøkternt forhold til rusmidler.
- Carpe diem, grip dagen! Vær glad for at du er den du er, og vær glad for at du har venner rundt deg, avsluttet Løvlien.

Ikke uten grunn er Trysil omtalt som bygda med tekst- og tonekunstnere. Trioen Jorunn Kveen, Vidar Storbæk og Jon Erik Moen ga et nytt bevis på dette med flere vakre viser som tilhørerne nynnet med på.

Middagen var enda et høydepunkt med røkt sik fra Engeren, og med både rømme og annet snadder attåt ble det et herremåltid.

Turid Torgals inviterte til utendørs oppgaveløype med spørsmål om mye, alt fra salmeforfattere til intrikate nøtter om flora. Samtidig satte de ivrigste i gang med hesteskokasting hvor prestasjonene varierte sterkt. Men som vanlig var det noen profesjonalister som stablet hesteskoene tett  inntil pluggen.

Premieutdeling, utlodning og enda en kaffetår avsluttet en særdeles vellykket eldredag for Trysil-pensjonistene. All ære og takk til Ragnhild og hennes stab i Ljørdalen pensjonistforeing for gjennomføringen ! Og også en takk til dagens konferansier Vidar Storbæk som bandt programmet sammen med vidd og sjarme.