Illustrasjon for kunstprosjektet “Gruppebilde Bergen 2020”

Invitasjon til alle som bor i Bergen:
Delta i kunstprosjektet "Gruppebilde Bergen 2020"

Gruppebilde Bergen 2020 ved kunstner Toril Johannessen inviterer alle som bor i Bergen til å sende inn et portrett av seg selv og bli del av et gruppebilde med Bergens innbyggere.

Dette bildet skal bli til to store billedvever som vil henge på Rådhuset ved resepsjonen og i et rom der politikere møtes for å ta avgjørelser, som en påminnelse om alle oss som disse beslutningene blir tatt for. Vårt håp er at bildet vil kunne vise den mangfoldige og rike byen vi bor i.

Målet er å samle 2000 portretter innen utgangen av året, og vi vil gjerne invitere deg til å være med.

Portrettene som sendes inn vil bli behandlet av datateknologi som tolker fotografiene for deretter å lage nye, lignende bilder. Du kan altså komme til å se ansikter som ligner på deg selv, men ditt innsendte fotografi vil ikke bli gjengitt i sin opprinnelige form i det endelige kunstverket. På denne måten ønsker vi at bildet skal representere oss som et sammensatt fellesskap.

Du kan lese mer om prosjektet her: www.bek.no/gruppebilde

Slik kan du delta:

Portrettet skal vise ansiktet ditt forfra, med hals og gjerne litt av skuldrene. Du kan bruke et bilde av deg selv som du allerede har, eller du kan ta et nytt.

Portrettet kan leveres inn digitalt eller fysisk.

For digital innlevering, gå til www.gruppebilde.bek.no. Der kan du laste opp portrettet og underskrive samtykkeerklæring. Husk at du kan også be andre om å hjelpe deg med å ta bilde og med innsending, og du kan hjelpe andre!

For fysisk innlevering kan du levere portrettet ditt til innsamlingsboks i resepsjonen på Bergen Offentlige Biblioteks avdelinger: Hovedbiblioteket i Bergen sentrum, Landås bibliotek, Åsane bibliotek og Loddefjord bibliotek. Der vil du få utlevert en konvolutt med samtykkeerklæring til utfylling.

Innsendingsfrist er 31. desember 2020.

Kontakt: E-post: gruppebilde@bek.no