Du blir andektig når solen står opp og farger Hurrungane og Skastølstindane morgenrøde. (Foto: Heidi Løkken)

Sommer-Pensjonisten

Årets femte utgave av Pensjonisten er proppfull med godt lesestoff og artikler om norske feriereisemål. Ny utgave av Pensjonisten kommer ultimo august.

Har du bestemt deg for hva du skal bruke ferieukene til? Hvis ikke, kan kanskje utstillingen "Bergtatt" ved Norsk Fjellsenter i Lom være et reisemål. I nærmeste nabolag finner du også Klimapark 2469. Her kan du følge i fotsporene til de store fjellpionerene, se hva som har skjult seg i isbreene gjennom tusenårene eller få været rett i fleisen. Men du må skynde deg, visdomskilden Norges eldste is er nemlig i ferd med å smelte.

Et annet reisemål kan være Dyreparken i Kristiansand og forestillingen "Kaptein Sabeltann" som har holdt det gående i over 30 år. Terje Formoe, grunnleggeren, blir aldri ferdig med Sabeltann. Les mer om Terje Formoes begivenhetsrike liv i portrettintervjuet.

Få også med deg statsminister Erna Solbergs hilsen til de eldre, samt interessante artikler om fripoliser, aksjefond, kultursommer i Norge, bilnyheter og mat og drikke.

Temaet i denne utgaven av Pensjonisten handler om venner og relasjoner, og vi gir tips om hvordan du kan skaffe deg nye venner i voksen alder.

God fornøyelse - kos deg med sommermagasinet vårt!

Har du ikke Pensjonisten ennå, meld deg inn i Pensjonistforbundet og få bladet levert rett i din postkasse, ni ganger i året.

GOD SOMMER!