Vi vant fram:
400 millioner ekstra til eldre!

Du husker kanskje at Pensjonistforbundet i mars sendte et krav til regjeringen om en tiltakspakke på 400 millioner kroner til eldre, som følge av korona-krisen? Eldre er jo rammet på flere måter, både ved å være den største risikogruppen og ved å bli utsatt for isolasjon og ensomhet for å forhindre smittespredning. Det mener vi det er nødvendig å bøte på.

I går ble det klart at kravet vårt har blitt tatt med i revidert nasjonalbudsjett etter et forlik mellom regjeringspartiene og Fremskrittspartiet

Det gleder oss at vi blir lyttet til, som landets største interesseorganisasjon for pensjonister! Nå er vi spente på hvor raskt tiltakene kommer i gang og hvordan pengene blir brukt. Vi følger med på dine vegne og lover å holde deg oppdatert.

Smarttelefonen - 22 600 700

Har du spørsmål i forbindelse med bruk av nettbrett eller smarttelefon? I så fall kan du ringe «Smarttelefonen» - Pensjonistforbundets nye hjelpetelefon for digitale spørsmål.

Tjenesten er gratis og har åpningstid:
• Tirsdag fra klokken 09.00 til 12.00
• Torsdag fra klokken 09.00 til 12.00

Vær oppmerksom på at vi ikke besvarer spørsmål angående digitale banktjenester.
Alle som ringer denne tjenesten er garantert anonymitet, og rådgiverne har taushetsplikt.

Ny episode av PLUSSpodden:
Møt Dora (80) - i flyt!

Dora Sten Johansen fra Trondheim er 80 år og sprek som en fjellgeit! I tillegg er hun nærmest å regne som en talskvinne for buskmennene i Afrika.

Møt henne i en ny episode av PLUSSpodden - der temaet er å være i flyt.

Å være i "flow", eller flyt, har forfatter Nina Hanssen skrevet bok om. Og kanskje får du lyst til å begynne med korsang etter møtet med de humørfylte og sangglade pensjonistene i Trondheim seniorkor?

Mindre aktivitet som følge av korona?

Hvordan har korona-situasjonen påvirket aktivitetsnivået hos landets seniorer? Det ønsker forskere ved NTNU å finne ut - og vi vil gjerne bidra til det.
Derfor ber vi våre medlemmer om å svare på den elektroniske spørreundersøkelsen, for å få fram fakta om situasjonen. Utfyllingen vil ta omtrent 10-15 minutter.

På forhånd takk!

Klikk her for å få mer informasjon om spørreundersøkelsen - og komme videre til selve undersøkelsen.

Ernst Olav (77) er ekspert på kniplinger!

Ernst Olav Ziesler (77) fra Arendal har sin yrkesbakgrunn fra hotellfag - men i voksen alder har han blitt ekspert på å lage kniplinger, et gammelt håndverk som svært få behersker.

Møt han og la deg imponere av de vakre kniplingene han lager i denne filmen som Mona Rhein har laget for Pensjonistforbundet.