Et eksempel til etterfølgelse!

Mona Rhein fra Risør (bildet)  er en av våre mange kursholdere i det landsomfattende prosjekt «Utprøving av digitale verktøy mot ensomhet». Korona-situasjonen de siste månedene har vist hvor utrolig viktig det er at eldre har digital kompetanse. Det er veldig trist at så mye planlagt digital opplæring har blitt avlyst, og dette har selvsagt utfordret oss i prosjektet til å tenke ut nye løsninger.

- Vi lærer av dagligvareforretningene og har rett og slett satt opp en enkel smittevernskjerm, sier Mona. - Smittevernskjermen fungerer flott, og jeg har nå hatt veiledning i to hele dager. Og vi skal rekke mer før ferien setter inn!

Nå utfordrer vi tillitsvalgte, medlemmer, kursholdere og andre til å etterfølge Monas eksempel. Så enkelt kan det gjøres!

Spørsmål?
Kontakt prosjektleder unn.johansen@pensjonistforbundet.no - tlf. 986 17 209

Flere krav til neste års statsbudsjett

Pensjonistforbundet har oversendt regjeringen forsterkede krav til neste års statsbudsjett, som følge av koronasituasjonen.

Kravene finner du her

Pensjonistforbundet forskyver landsmøtet på grunn av korona

Som en følge av korona-situasjonen har landsstyret denne uken besluttet å forskyve landsmøtet med ett år, til 2022.

Året før et landsmøte er ofte et svært aktivt eldrepolitisk år i lokalforeningene, med diskusjoner om Pensjonistforbundets fremtidige politikk. Slik situasjonen er nå vil mulighetene til å ivareta demokratiske rettigheter og lokal påvirkning være svært begrenset. Landsstyret fant det derfor riktig å utsette landsmøtet.

Ny medlemsfordel:
Seniorstrøm fra Ishavskraft!

Pensjonistforbundet har fremforhandlet en spesielt god strømavtale som er skreddersydd til våre medlemmer!

Egen personlig seniorrådgiver du kan kontakte ved behov

500 kroner i avslag på første regning

100 % fornybar energi fra vannkraft

Ingen tilleggsavgifter eller tilleggsprodukter

Avtalen finner du her

Ny episode av PLUSSpodden er ute: "I hæla på Jan Davidsen!"
Programlederen har problemer med å henge med når Jan langer ut fra møte i til møte, i en heseblesende fart.

Dette og de andre programmene finner du her

Samfunnet åpnes gradvis opp

Det er i dag liten spredning av Covid-19 i Norge, og vi har fått beskjed om at samfunnet nå gradvis åpner opp igjen for mer normal aktivitet. Men hva med gruppen over 66 år?

Vi anbefaler deg å lese hvilke råd Folkehelseinstituttet kommer med  til den gruppen du tilhører. Merk deg at vi fortsatt skal holde avstand og ha god hånd- og hostehygiene.

Her finner du  regjeringens plan for hvordan samfunnet gradvis skal gjenåpnes. Og

her kan du se en film fra Helsedirektoratet  om besøk på helse- og omsorgsintitutter.