Vi ønsker deg en riktig god påske!

Påskens nyhetsbrev

Diverse informasjon

Nytt tilbud:

PLUSSpodden - programmer spesielt for deg!

Velkommen til Pensjonistforbundets egen podcast, med temaer som er spesielt tilpasset deg og din livssituasjon. Du har vel, i likhet med andre pensjonister, vokst opp med radio som en viktig kanal, både for nyheter og underholdning – så vi håper du vil ta godt imot det nye tilbudet, med programmer du kan lytte til akkurat når det passer deg!

Programmene finner du her

Akkurat nå kan du kose deg med et møte med Oddvar Brå, om livet før og etter det sagnomsuste stavbruddet.

Senere i påsken kommer det et nytt program - så følg med!

Litt usikker på hva podcast er? Her kan du lese mer om det.

Pensjonistforbundet gir en million
til Verdighetssenteret

Koronapandemien treffer hardest blant de eldste eldre. Lindrende behandling er viktigere enn noen gang, og Pensjonistforbundet har derfor besluttet å gi en million kroner til stiftelsen Verdighetssenteret , som arbeider for å sikre sårbare eldre en verdig alderdom.

Les saken her

Hva med de som ikke er digitale?

I krisen ser vi mange gode effekter av Norges satsing på digitale løsninger. Det er flott, men midt i denne fantastiske digitale verdenen bor det minst 200.000 ikke-digitale eldre.

I en kronikk i Aftenposten i dag spør vi: Hva med dem?

Brev til kommunene:
Bekymret for ensomme eldre

Vi er sterkt bekymret for den situasjonen mange enslige eldre er i - særlig med tanke på påsken.

Les brevet som nå sendes norske kommuner

Etter påske vil vi følge opp kommunene med spørsmål om hvilke tilbud og tiltak de har iverksatt overfor sine eldre innbyggere i koronakrisen. Resultatet vil vi komme tilbake til.

Ta en telefon til en venn eller slektning, gå turer, hvis det er mulig - og følg gjerne Yngvars trimprogram, som vi sendte ut informasjon om i forrige nyhetsbrev.

Ønsker du flere øvelser kan vi også anbefale Sterk og stødig programmet,

Og husk: Sitter du alene og trenger noen å snakke med er Bekymringstelefonen åpen hver dag hele påsken, fra kl. 8 til kl 20. Nummeret er 94 85 60 04.