Påskeutgaven av Pensjonisten, utgave 3-2020, inneholder blant annet portrettintervju med Jon Larsen, kjent som gitarvirtuos i "Hot Club Norvège".

124 sider med topp lesestoff

Utgave nummer 3 av Pensjonisten i 2020 er spekket med reportasjer og fast, godt stoff.

For svært mange er Pensjonisten som et brev hjemmefra, og mange ser med forventning fram til at en ny utgave. Magasinets store fortrinn er at det kommer helt fram til deg som medlem av Pensjonistforbundet eller abonnent, levert direkte i din postkasse.

I påskeutgaven kan vi fortelle at gitarvirtuosen Jon Larsen, kjent fra "Hot Club Norvège", etter 40 år på landevegen har vinket farvel til musikklivet og gitt seg i kast med stjernestøv. Det har gitt ham nye muligheter i livet, men også en ny anerkjennelse som han ikke hadde sett ville komme.

Av innholdet ellers kan vi trekke fram en innholdsrik reportasje om nordmenn som tilbringer vinteren i Spania og opplever helsegevinst. Når corona-pandemien legger seg og tilværelsen normaliserer seg, blir det trolig muligheter for nordmenn til å reise utenlands igjen. Vi bringer derfor noen ideer til planleggingen av den kommende opplevelsesturen.

Los-tjenesten er 300 år i år og skal markere det med et storstilet arrangement i Bergen senere i år. I Tusenhjemmet Kultur og Kunnskapssenter i Bodø er det både husrom og hjerterom, men også mye humør og trivsel. Senteret har mer enn 25 års erfaring med å spre hygge og skape livsglede.

Få også med deg artikkelen om nordmannen Ross Kolby, som har portrettert sangartisten og legenden Vera Lynn. Maleriet er nå på plasss i Royal Albert Hall i London. I tillegg har vi flere sider med kontaktannonser i den populære spalten "Finn en venn".

God fornøyelse!