Foran Stortinget. Fra venstre Helene M. Nergård, Rindal, Signe Berit Alstad, Meldal, Rolf Furuhaug, Løkken, Nora Johanne Torve, Meldal, og Jon Olav Furuhaug, Rindal. (Bildet er sakset fra Trollheimsporten.no)

Pensjonister fra hele landet demonstrerte

Pensjonistforbundets demonstrasjon foran Stortinget den 6. juni fikk stor oppslutning. Vi anslår at over 3000 kamplystne pensjonister møtte fram, og tilbakemeldingen var unison: På tide at pensjonistene markerer seg!

Pensjonistforbundet stilte med buss fra Steinkjer og Trondheim, som startet henholdsvis kl 02.00 og 04.00 på natta. Nærmere 70 spreke medlemmer ble med! På bildet ser vi deltakere fra Meldal pensjonistforening, Løkken pensjonistforening og Rindal pensjonistlag. Deltakerne fra Rindal og Meldal entret bussen på Berkåk ca. klokka fem om morgenen. En lang tur, men et godt formål!

Pensjonistforbundets paroler og plakater var godt synlige foran Stortinget. Hovedparolene var "Forhandlingsrett på pensjon - nå!", "Lei av pensjonstap" og "Lik vekst for lønn og pensjon". På de mange plakatene sto det blant annet "Gi oss forhandlingsrett!", "Vi kjemper for fremtidens pensjonister", "Vi vil bli verdsatt" og "Lei av å tape inntekt".

- Vi kjemper først og fremst for forhandlingsrett og mot underregulering av pensjon - og det fikk vi fortalt høyt og tydelig til politikerne. Vir finner oss ikke i den forskjellsbehandlingen pensjonister blir utsatt for, sier forbundsleder Jan Davidsen.