Kl 02.00 natt til 6. juni: Noen av pensjonistene fra Steinkjer-området som skal ta buss til Oslo for å demonstrere foran Stortinget.

Nok er nok!

Natt til i dag kjørte en buss fra Steinkjer og en fra Trondheim med retning Oslo. Passasjerene er pensjonister, som skal delta i demonstrasjonen som skal skje foran Stortinget kl 12.00 i dag, 6. juni. Bussene plukket opp passasjerer etterhvert som de kjørte sørover i Trøndelag.

Fire år på rad har pensjonister i Norge tapt kjøpekraft. I år endte trygdeoppgjøret med null. Pensjonistforbundet krever forhandlingsrett på pensjon, inntektsvekst på linje med yrkesaktive og at trygdeoppgjørene skal behandles av Stortinget. Pensjonister opplever den samme prisveksten på strøm, mat og drivstoff som alle andre, og vi mener det er en selvfølge at pensjonistene skal ha den samme inntektsveksten.

Pensjonistene utgjør nær en million av landets innbyggere, nå er det på tide å markere at vi ikke lenger finner oss i denne forskjellbehandlingen! Den 6. juni kl. 12.00 samler Pensjonistforbundet sine medlemmer og støttespillere til en demonstrasjon foran Stortinget. Her blir det appeller, kulturinnslag og fellesskap. Politikerne har ansvaret for at pensjonen du har spart opp gjennom et langt yrkesliv blir mindre verdt, år for år. Vi skal fortelle at dette ikke kan fortsette!

Denne saken gjelder ikke minst fremtidens pensjonister!