Verdens Aktivitetsdag 2019 i Nesset

Nesset Pensjonistforening har gjort det til en tradisjon å markere Verdens Aktivitetsdag.

. Årets  markering var lagt til foreningens medlemsmøte 14. mai og stedet var Rød familiepark.
Foreningens leder Einar Olsen, kunne ønske de 58 fremmøtte medlemmer velkommen. Etter åpningssangen «Kom mai du skjønne milde» med tonefølge av Ragnar Stubø og Ingar Hoem på trekkspill, samt Mellvin Steinsvoll på gitar, orienterte Einar om dagens aktivitet som var teoretisk Nesset Pensjonistforening har gjort det til en tradisjon å markere Verdens Aktivitetsdag og praktisk øvelse i bruk av håndholdt brannslokker og brannteppe.

Forsamlingen ble så invitert ut der Molde Brann og redningstjeneste ved Endre Dahlen, stod klar  rigget for øvelsen. De fremmøtte fikk en fin informasjon om viktigheten av riktig service og god orden på slokningsutstyret, samt kyndig veiledning i bruken av utstyret. De som ønsket å prøve håndslokker og brannteppe i praksis, fikk gode mulighet til det. Nesset Pensjonistforening fikk som foreskrevet av helsedirektoratet, brukt den avsatte tid på sin måte.
Nesset Pensjonistforening takker Endre Dahlen og Molde Brann og redningstjeneste for hjelpen, vi setter stor pris på det trivelige og lærerike besøket.
Dagen fortsatte så med inneaktiviteter. Det ble informert fra foreningens turkomite v/Gerd Myklebust, Vera Sandnes og Einar Olsen, samt fra arbeidet i det nystartede aktivitetsutvalget
v/utvalgets leder Else Margrete Misund. I tillegg til mer allsang og litt underholdning, fikk forsamlingen som vanlig nyte godt av utmerkede snitter og nykokt kaffe fra Gunnhild og Karis kjøkken. Vi retter en stor takk til søstrene Gunnhild Dahle og Kari Bugge for fremragende innsats enda en gang.
En ny trivelig og meningsfylt aktivitetsdag i Nesset Pensjonistforening ble avsluttet med åresalg, trekning av gevinster fra et rikholdig gevinstbord og fellessangen «Nå livnar det i lundar».
Neste medlemsmøte skjer tirsdag 11. juni kl. 15:30 på Nesset Eldresenter.