Jubilant: Randi Bakk overrakte orkide` til 80-åringen Brit Sandnes

Aure pensjonistforening

Torsdag 21. mars var det møte i Aure pensjonistforening.

Torsdag 21. mars var det møte i Aure pensjonistforening. Møtested var som vanlig Aure gjestegård.

Nystekte vafler og kaffe var på plass da vi kom. I fravær av nyvalgt leder, Reidar Lie, ble vi ønsket velkommen av nestleder Randi Bakk. I dag var vi 15 personer samlet. Ola Nedresæter med trekkspillet og Sivert Sandnes med gitaren var kommet, så musikk ble det. «Pensjonistsangen» ble sunget før Johanne leste Ord for dagen. Det var «Ti øre silda» av Ove Borøchstein. Den står i «Sangboka for Nordmøre».

Referatet fra årsmøtet ble opplest og godkjent. Johanne refererte også litt fra Fylkesårsmøtet i Molde 13. og 14. mars. Musikerne våre spilte «Mosippan» av Roland Cedermark. Brit Sandnes hadde fylt 80 år, og Randi overrakte henne en fin orkidé.

Nå ble det åresalg ved Oddfrid Ledal, og vinnerne fikk sine gevinster. «Norge i rødt, hvitt og blått» ble sunget før «Foxtrot i parken» av Nils Flekke ble spilt.

Nå var mattida kommet, og bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert en god kjøttpudding med gode poteter til. Til dessert fikk vi mandelkjernepudding med rød saus. Takk for god mat!

Ola og Sivert spilte «På lørdagskvelden» av Carl Jularbo. Så ble «De nære ting» sunget. Randi Bakk takket for oppmøtet og ønsket alle vel hjem.

Neste møte blir torsdag 25. april kl. 11.00 på Aure gjestegård