STRAUMSNES PENSJONISTLAG

Straumsnes pensjonistlags hadde møte 25. mars. Leder Anne Grete ønsket 42 medlemmer velkommen. Arild Støland var vår musikant.

Anne Grete ga ordet til Magnhild Kamsvåg som leste to dikt av Lillian Lund Berget. Arild spilte en marsj og vi marsjerte noen runder før vi gikk til bords og fikk servert en deilig bacalaomiddag.

Etter middag fikk vi besøk av Rolf Erik Sandvær, en representant fra Autoservice. Han fortalte om Autoservice sin historie fra 1943 med 15 ansatte til dagens bedrift. Han viste også bilder av alle tidligere lokaler og viste også på skjerm bilder av de nyeste bilmodellene og de tekniske detaljer. Han svarte på spørsmål og informerte om en gunstig avtale som medlemmene i Pensjonistforbundet har fått på Toyota ved nybilkjøp.

Anne Grete og Grethe har vært på fylkesårsmøtet i Molde og Grethe leste et fyldig og godt referat hun hadde skrevet.

Høstkonferansen blir i Kristiansund 8. oktober.

Så ble det allsang «alle fugler små», «blåveispiken». Kaffe og vafle ble det, siden det var vaffelens dag. Loddsalg og prat gikk livlig og latteren satt løst.

Ella opplyste om tur fra Averøy 23.-26. juni til Selbu og tur til Bornholm 8.-14. august. Det kom forslag om to dagsturer i stedet for en langtur og en dagstur.

Arild spilte flere melodier før trekking av alle de fine gevinstene. Anne Grete takket for et trivelig møte og ønsket alle vel hjem, før «Fager kveldssol smiler» ble siste allsang.