Leder  og   nestleder i  Pensjonistforbundet Hordaland  , Atle Lerøy og Vigdis Ravnøy ved grensestasjonen  til Russland  (Storskog) 19.2.2019.  Så langt,men ikke lenger

LANDSSTYREMØTE I  KIRKENES

En flott opplevelse å ha landsstyremøte i  Kirkenes  19. til 21. februar 2019 var tilbakemeldingene til Pensjonistforbundet.

Pensjonistforbundet hadde lagt landsstyremøtet til Kirkenes 19. til 21. februar.   Tirsdag ettermiddag hadde PF Finmark lagt opp til en spesiell opplevelse.  Via Storskog grensestasjon (kjent for alle de syklende flyktningene som kom til Norge for få år siden) gikk turen til Kirkenes Snowhotel,  hvor de som ville gjennomførte både snøscooter-og hundekjøring før omvisning i selve snøhotellet.  Kvelden ble avsluttet med middag og nydelig joik på Høylåven før bussen tok alle med seg  tilbake til Kirkenes sentrum.

Dagen etter begynte forhandlingene, og  leder Jan Davidsen Raa kunne blant annet fortelle at eldreombudet er på plass, 6 millioner ekstra  til digital skolering er på plass, BPA-ordningen endret og det blir innført 80 års grense for tidspunkt for fornying av sertifikatet .  Landsstyret behandlet en rekke saker, og det  var mange aktive pensjonister som deltok i debattene.  Neste utgave av Pensjonisten vil ha en fyldig omtale av landsstyremøtet, som denne gangen ble lagt til Kirkenes - en by som er blitt en turistmagnet.