Straumsnes

Straumsnes pensjonistlags

årsmøte 28. januar.

årsmøte 28. januar. Leder Anne Grete Øydegard kunne ønske 33 medlemmer velkommen til årsmøte og et godt nytt år til alle. Anne Grete leste årsmeldingen og Grethe leste årsregnskapet. Begge godkjent uten merknader. Nestformann Edith Jørgensen ønsket å fratre. Leder for valgkomiteen Gunnvor Aandahl leste listen over de som er på valg. Anne Grete Øydegard valgt som leder for ett år. Helge Ulset valgt som nestleder for ett år. Revisorer Eivind Magne Boksasp og Britt Marie Hage. Ellers er styret det samme som sist. Grethe Rotås er valgt til å møte på Fylkesårsmøtet.

Etter signering av protokollen leste Anne Grete opp en del julehilsninger, deriblant julekort fra Jan Davidsen og et langt julebrev fra fylkessekretær Aud Berit Eidhammer.

Konrad Nerland spilte noen fine melodier i marsjtakt slik at vi fikk rørt litt på oss før middag. Tove og Kirsten hadde dekket fine bord og vi fikk servert deilig røkt torsk, gulrotstuing og poteter. Kremet fruktsalat til dessert.

Etter middag le det spilt opp til allsang. «Jeg snører min sekk», «sov du vesle spire ung» og «du og jeg og dompappen». Anne Grete overrakte avtroppende nestformann Edith Jørgensen og avtroppende leder i valgkomiteen Gunvor Aandal hver sin nydelige orkidé som takk for godt arbeide og samarbeide i mange år.

Gunnvor fortalte at årets operaforestilling blir Rigoletta den 20. februar. 200 kroner inkluderer operabillett og buss tur/retur fra Arnvika kl. 17.00.

Konrad fortsatte å spille noen fine vårmelodier til kaffe og loddsalg. Ellers gikk praten livlig, det er tydelig at det er kjekt å møtes igjen til pensjonistmøte. Anne Grete fortalte at Pensjonistforbundet har inngått avtale med Toyota og det vil komme en representant på neste møte. Etter ønske ble «Norlandsnetter» siste allsang og leder takket for fremmøte.