Julemøte Straumsnes pensjonistforening

Vi møttes til julemøte på Skytterhuset på Leite 26. november, 51 forventningsfulle medlemmer kom til fine julepyntede bord og lokale.

Leder Anne Grete Øydegard ønsket velkommen og spesielt Mallvin Stensvoll og Konrad Nerland, som skulle underholde.

Det ble ingen marsj før middag, så vi gikk til bords og sang bordverset og fikk servert den tradisjonelle julemiddagen fra Fjordkroa; saltkjøtt, pølser og kålrabistappe - og Toves riskrem med bringebærsaus. Det smakte deilig, som vanlig. Etter middag spilte Mellvin og Konrad til allsang: «Det lyser i stille grender», «Om kvelden når det mørkner», «Lys og varme» og «La oss leve for hverandre». Innimellom gikk praten livlig og latteren satt løst.

Mellvin orienterte om det nye og viktige fra Pensjonistforbundets Høstkonferanse. Det var interessant og lærerikt. Så var det tid for kaffe og kaker. Et stort og rikholdig kakebord ble satt fram. Etterpå ble det mer sang og musikk, mange fine og kjære sanger og artige historier som vi flirte godt av - og mye «tullprat», som Konrad sier. Vi kom i julestemning og hadde en hyggelig kosestund sammen, men tiden går fort og nok et julemøte gikk mot slutten. Anne Grete takket Mellvin og Konrad, takket alle for frammøtet og ønsker alle god jul. Til slutt ble «Deilig er Jorden» sunget, vi reiste oss og sang med.