Julebord 2018

Årets julebord Leksvik Pensjonistforening

Sammendrag

Som pensjonist er det viktig å roe ned, samt reflektere over gode begivenheter fra nærmeste fortid. Derfor denne stemningsrapporten fra gårdagens julebord. I regi av Leksvik Pensjonistforening gikk 61 pensjonister til bords på Harry's spiseri i går kveld klokken 1800, ca. presis. Allerede på det tidspunkt var stemningen steget mange trinn opp. Johannes, Steinar og Tore hadde allerede da vartet opp med stemningsfull musikk en meget god stund. Etter en innledende velkomst fra leder, fikk vi servert juletallerken fra Harry's kjøkken. Før maten sang forsamlingen 1. vers av Deilig er jorden. Dette er blitt en tradisjon ved pensjonistenes julebord. Når alle hadde forsynt seg og falt til ro, fikk vi et artig innblikk hvordan førjula og stemningen i forbindelse med høytiden fortonet seg for en meget ung Arne Meese på Smøla og hans hjemsted, Katthøle. Arne kan dette med å fortelle på en god måte. Ett meget velformulert innslag. Må tilføye at vi hadde innbudt 4 gjester spesielt og Arne var da en av dem. De tre andre var Gudmund Rundhaug m/frue og Olga Berg. Alle tre fra gamle Rissa kommune, nå sambygdinger. Gudmund er leder i Rissa Pensjonistforening og for tiden også styrer av samarbeidsutvalget for pensjonistforeningene i Indre Fosen. Olga Berg, også fra gamle Rissa er nyinnvalgt styremedlem i Pensjonistrforbundet Trøndelag. Gudmund tok også ordet og hilste oss fra Rissa Pensjonistforening. Deretter ble vi servert dessert med kaffe. En aldeles fortreffelig Pannacotta. Olga Berg takket for maten og serverte også ett par artihistorier. Olga er en meget talefør og klartenkende dame som vi skal være glad for sitter i pensjoniststyret Trøndelag. Hele kvelden ble "sammensydd" med god og gjenkjennbar musikk fra herrene på senen. Plass for en svingom vart det også. Og vel å merke seg det faktum at de fleste holdt ut i hele 4 timer tar jeg som ett godt signal på at julebordet var godkjent. Så til slutt en konklusjon: Rammen rundt og stemningen i lokalt var meget god. Serveringen og maten var fortreffelig. Musikken en sterk sekser. Underholdningen ellers meget meget bra.
Da gjenstår å ønske oss alle en riktig god og fredfylt julehøytid og vel møtt i ett nytt år.