For å få "slippen" tilsendt i posten, ring 800 30 300.

131 000 personer får «slippen» i august

I august er det 131 968 personer som får «slippen» tilsendt i Posten fra NAV. I juli, som var første måneden at «slippen» igjen kom på papir, fikk 120 000 personer «slippen» i posten, opplyser NAV.

Totalt er det nå 181 980 personer som har reservert seg mot elektronisk kommunikasjon med offentlige myndigheter, ikke alle er alderpensjonister eller uføretrygdede. Siden 15. mai har 35 407 flere personer reservert seg mot elektronisk kommunikasjon. For å få utbetalingsmeldingen fra NAV på papir må du reservere deg mot all elektronisk kommunikasjon fra det offentlige, noe altså 35 000 personer har gjort de siste månedene.

- Disse tallene viser at det er mange som trenger å få utbetalingsmeldingen fra NAV i posten. Vi er glade for at vi vant frem og at «slippen» nå er tilbake, sier forbundsleder Jan Davidsen i Pensjonistforbundet.

Slik gjør du

For å få «slippen» på papir, kan du enten ringe Difi på gratis grønt nummer, 800 30 300 eller gå inn på nettsiden www.norge.no, www.difi.no eller www.idporten.no og velge «reserver deg» i menyen. Det er gratis å motta «slippen» på papir.