Klar for tannhelsedebatt

Skal tannhelse være en del av egenandelsordningen i helsevesenet? JA, mener Pensjonistforbundet og inviterer til debatt om temaet i Arendal i dag. I panelet sitter stortingsrepresentanter og fagfolk. Du kan følge debatten på internett.

Pensjonistforbundet mener tiden er moden for at munn- og tannhelse blir en del av det offentlige helsetilbudet. Tannhelsetjenester er dyrt både for foreldre til barn som trenger tannregulering og for voksne. Det blir feil at det største sosiale gapet i Norge skal være munnen.

I panelet under dagens debatt sitter stortingsrepresentantene Tellef Inge Mørland, Arbeiderpartiet, Carl-Erik Grimstad, Venstre, og Solfrid Lerbekk, Sosialistisk Venstreparti, samt president i Den norske tannlegeforening, Camilla Hansen Steinum, pasient og brukerombud i Oslo og Akershus, Anne-Lise Kristiansen, leder av Pensjonistforbundets helseutvalg, Wenche Malmedal og forbundsleder Jan Davidsen i Pensjonistforbundet. Debattleder er Geir Helljesen.

Link til kronikk om tannhelse inn i egenandelsordningen

Her kan du følge debatten på nettet