Nesset-pensjonister på dagstur

Onsdag 20. juni kl. 09:45, var 46 Nesset-pensjonister på plass for dagstur i Tingvollområdet. Tornes bussturer med sin velinformerte og sosialt innstilte sjåfør Jan Tore Tornes, stod klar for transporten.

Etter reise via Sunndalsøra, Ålvundeid og Ålvundfjord, fikk de reisende smake humpete veg etter nyanlegget mellom Meisingset og Tingvoll.

Fra Norsol

Første stopp i Tingvoll kommune var på Saghøgda der vi fikk en interessant omvisning hos spinneriet Krivi Vev AS og Norsol AS. Etter en time på Saghøgda, gikk turen til Tingvoll Museum der vi ble møtt av Marianne Nystad. De reisende ble delt opp i to grupper og mens den ene gruppen fikk omvisning i museet, ble den andre gruppen servert kaffe og deilige sveler. Stor takk til Marianne for kunnskapsrik informasjon om museet, og de to hyggelige damer som stod for kaffeserveringen.

Neste stopp var Tingvoll Økogård med omvisning og informasjon om det miljørettede og økologiske arbeidet som der foregår. I tillegg til den økologiske forskningen, er det satset på utprøving av fornybare energikilder der sollyset

Stjernehagen

utgjør en viktig faktor. Turfolket fikk også omvisning i gårdens økologiske hage «Stjernehagen». Takk til informanter og omvisere.

Etter flere timer med faglig interessant opplegg, gikk turen til Aspøya og Fjordkroa. Nå skulle det smake godt med middag. Forventningene om en god middag slo inn for fullt og det ble også muligheter for shopping i handlesenteret for den som ønsket det.

Godt fornøyde startet vi hjemturen. Først over flytebrua over Bergsøysundet til Bergsøya og så videre over Gjemnessundet , Batnfjord, Øre, Torvikbukt, Gagnat, Flema, Angvik, Raudsand og til slutt bussholdeplassen i Eidsvåg. En fin dagstur i godt selskap var gjennomført.
Jeg mener å ha støtte fra alle i bussen når jeg retter stor takk til turplanleggerne Einar Olsen og Gerd Myklebust for godt gjennomført jobb. Ellers må vår trivelige sjåfør Jan Tore Tornes takkes, han levde så absolutt opp til det kjente rykte at - «En bussjåfør-en bussjåfør, det er en mann med godt humør».

Så til slutt så takker vi hverandre for fellesskapet under turen, slike hendelser styrker oss.
God sommer til alle sammen.