Bak: Torill Liabø, Målfrid Wahl, Albert Stålskjær, Jarle Pedersen, Per Krangnes, Ivar Bjarne Kvernø, Helge Strøm, Hans Bekken, Rolf Aas. Foran: Henriette Eriksen, Anne Nordskag, Lars Liabø, Berit Kapelrud.

Vårtreff på Hitra

Årets første regionmøte ble arrangert på Hitra 23. mai. Mai er en travel måned, så kun to lokallag deltok. Men deltakerene synes møtet ble verdifullt likevel, for med få deltakere kommer man litt nærmere hverandre og flere deltar aktivt.

Tema som ble tatt opp under årets første regionmøte var sammenslåingen av fylkeslagene i Trøndelag, politisk arbeid i din kommune, verving  og "balansepunktet mellom sosiale tilstelninger og politisk arbeid". Og så er det dette veldig fine med disse møtene; å treffes og utveksle erfaringer, gleder og bekymringer rundt det frivillige arbeidet for forbundet.

Hitra lokallag hadde forberedt det praktiske rundt møtet og det ble holdt i hyggelige Fillan grendehus, og dletakerne fikk servert velsmakende mat og drikke.

Hovedtemaene vil være de samme på de tre resterende regionmøtene, som arrangeres til høsten: 5. september i Hovin, 12. september i Klæbu og 19. september i Orkdal.