Årsrapport 2012

Foreningen har lagt fram årsrapport for 2012

Årsrapport 2012 for Straumnsnes Pensjonistlag.

Vi hadde 9 medlemsmøter og 4 styremøter i 2o12. Vi deltok på fylkesårsmøtet for Møre og Romsdal, men ingen var med til høstkonferansen. 25.juni var vi på rundtur til Nielsenmuseet på Eide og videre inn i Naas Kalksteinsbrudd. Opplevelsen med den lydløse båtturen i de mørke gruvegangene var en uforglemmelig opplevelse. Jonny Lyngstad med sin fortellerglede og Else Marie i Kverneskirkene gjorde turen perfekt. Det samme kan også sies om turen til Akvariet i Ålesund 28. aug. bl.a. med tur rundt om Vigra. Vi hadde også der en veldig god guiding. På våre møter har vi holdt kunnskapskonkurranse, sunget og hatt opplesninger fra medlemmene. Torleif Bergsås fra skatteetaten kom og fortalte om ” skatt, arv og gaver” og Tor Strand og Ola Bræin var med sin musikalske kabaret med original musikk fra våre kanter et flott innslag. Ellers har Helge underholdt oss med sitt  ”orkester ” og gode historier. Vi har et enestående kjøkkenteam som lager god, gammeldags mat til hvert møte.Vi ser fram mot 2013 med tro på øket medlemstilgang.

C. Rasmussen

Sekr.