Landsmøtedelegasjonen

Klare for landsmøte

Delegatene fra Møre og Romsdal klare for landsmøte i Pensjonistforbundet som går av stabelen 4. til 7. juni på Storefjell høyfjellshotell på Gol.

Delegasjonen under arbeid

Tirsdag 15. mai var delegasjonen fra Møre og Romsdal, samlet til forberedende arbeid på Vestnes Fjordhotell.

Det er hele 180 delegater på landsmøtet der blant annet partileder Audun Lysbakken fra SV og LO-leder Hans Christian Gabrielsen er gjester.

Blant sakene som skal behandles er forslag til nytt handlingsprogram, vedtekter og ny kontingentstruktur.

Pensjonistforbundet er Norges største organisasjon for alderspensjonister og uføretrygdede med 230 000 medlemmer. Forbundet ble stiftet i 1951 for å kjempe for eldres rettigheter. Blant de første politiske seirene forbundet fikk igjennom var honnørrabatt på reiser med tog. Da, som nå, var pensjon hovedsaken. Den siste saken som er vunnet, er at «slippen» somviser trygdeutbetalingen kommer i postkassen til de som ønsker det. Dette takket være innsatsen fra de lokale foreningene.

Landsmøtet sendes direkte på video. Følg med på www.pensjonistforbundet.no og www.facebook.com/pensjonistforbundet.