Ansiktsløft for Pensjonisten

Magasinet Pensjonisten har ansatt ny redaktør og legger om stil og uttrykk for å favne om flere generasjoner pensjonister.

Magasinet Pensjonisten er med et opplag på nærmere 187 000 Norges desidert største magasin for godt voksne mennesker. Pensjonistforbundet, som er utgiver av bladet, ansatte nylig Trond Nedrebø som ny redaktør, og har nå også gjort store endringer både i bladets innhold og utseende.

– Det å bli eldre er slettes ikke trist eller dystert. Pensjonisttilværelsen byr på en rekke muligheter, med mer fritid til å bruke på deg selv og dine nærmeste, samt utforske drømmer og interesser som kanskje har støvet ned en stund, sier redaktør Nedrebø.

Leses av flere generasjoner

Nedrebø forteller at bladet både skal reflektere norske pensjonisters hverdag, ta opp samfunnsutfordringer knyttet til det å være pensjonist, og gi tips og råd innen økonomi, juss, helse, mat og andre ting.

– Vi vet fra tidligere undersøkelser at våre lesere bruker lang tid på bladet, at det leses av flere generasjoner og det ofte blir liggende lenge, derfor har det vært viktig for oss å skape et blad som skal favne bredt, sier Nedrebø. Han forteller at første utgave etter omleggingen er et spesialnummer i forbindelse med valget, og går i dybden på politikk som angår pensjonister.

Samarbeider med prisvinnere

Med på laget i omlegging av bladet har Pensjonistforbundet fått byrået Redink, som tidligere har vunnet en rekk priser for sine magasiner.

– Det har vært veldig interessant å få lov til å være med å gi Pensjonisten et nytt uttrykk. Dette er et magasin med et enormt stort opplag som skal treffe en bred målgruppe, sier Ingunn Solli redaktør og avdelingsleder hos Redink.