Julemøte i Averøy Pensjonistforening på Anne Marits Catering den 7. desember.

Så er året 2017 snart omme, og Ragnar Vassgård kunne ønske de 42 frammøtte velkommen til julemøte i Averøy Pensjonistforening på Anne Marits Catering den 7. desember.

Spesiell velkomst fikk Rolf Maridal og Bjarte Aasgård som skulle stå for kveldens underholdning. Møtet ble åpnet med «Sangen til bygda», og vi fikk ord for dagen ved Anne Marie Folde, som hadde funnet fram et dikt som het «Til månen» og var skrevet av Josef Stalin. Videre leste hun «Julelukter og juleduft» av Jo Tenfjord og til sist et lite juledikt som ganske enkelt het «Jul». «Glade Jul» ble sunget, og så ble det underholdning.

Rolf Maridal fortalte historier og sang til tonene fra Bjarne Aasgård på trekkspill. Vi fikk en avdeling med

Rolf Maridal

gamle kjente sjømannssanger og andre gamle slagere helt fram til det ble tid for julemiddag. Før middagen sang vi «Det lyser i stille grender» og bordverset «I Jesu navn går vi til bords».

Så ble julemiddag med deilig ribbe, pinnekjøtt, pølse og medisterkaker servert, og etter maten solgte Synøve og Gerd årer til kveldens trekning. «Julekveldsvisa» ble sunget og vi fikk referatet fra forrige møte.

Rolf Maridal og Bjarte Aasgård framførte så et par gamle slagere før Ragnar Vassgård leste julebrev fra sekretæren i Møre og Romsdal Pensjonistforbund Rolf Bjørseth

Så fikk vi igjen en avdeling med kveldens underholdere før vi fikk servert kaffe med julekaker, formkaker og riskrem med deilig rød saus. Vi sang»Deilig er jorden» og etter det ble det trekning av kveldens gevinster. Synøve Folland hadde også denne kvelden et par historier på lager.

Etter trekningen ble det igjen musikk og sang med duoen Maridal og Aasgård fra Halsa. Gamle slagere er hyggelig underholdning, og de danse-glade fikk anledning å svinge seg.

Ragnar minnet om at første møte i 2018 blir torsdag 11. januar, og anmodet alle om å merke av datoen på kalenderen. Da kommer våre hjemlige trubadurer og entertainere Oddvar Engvik, Roald Sevaldsen og Alf Røsand.

Lederen takket Rolf Maridal og Bjarte Aasgård for underholdningen, og ønsket alle god jul. Vi takker for et hyggelig møte, ønsker alle medlemmer i Averøy Pensjonistforening god jul, godt nytt år og velkommen på våre møter i 2018.

ANNE MARIE FOLDE Sekretær