Styret i jubileumsåret:  fra venstre bak: Sven N. Haukenes, kasserer-  Harald Mjelde, leder - Osvald Kårstad, nestleder
 Fra venstre foran: Astrid Jacobsen, styremedlem -Aasta Urdal, 2. varamedlem - Gerd Berntsen, 1. varame

BERGEN NORD PENSJONISTFORENING-EN AKTIV 25 ÅRS JUBILANT

Bergen Nord Pensjonistforening kunne feire seg selv torsdag 23. november 2017,  nesten på datoen foreningen fikk sine første medlemmer i  1991.

Det var en humørfylt gjeng pensjonister som var samlet i Åsane Kulturhus torsdag 23.  november.   Bergen Nord Pensjonistforening ble stiftet 16. januar 1992, men 43 medlemmer meldte seg inn på et orienteringsmøte allerede 21. november 1991.  Styret syntes det var bedre å feire jubileet i november enn i januar,  da det ofte er både snø og isholke i Bergen idenne måneden.

I Bergen Nord blir medlemmene  alltid ønsket velkommen i døren av leder Harald Mjelde, og det var intet unntak denne dagen.  Pensjonistforeningen er så heldig at den får leie Storsalen i Åsane Kulurhus til møtene sine den første torsdagen i måneden.  Også styremøtene blir holdt i kulturhuset, som er endel av Åsane Senter.

Styret hdde sørget for et rikholdig koldtbord,  kremkake og  marsipankake med jubilatens navn og år på, og medlemmene fikk noe godt både i glass og kopp.

Jubileumsfesten ble ledet av nestleder Osvald Kårstad og leder Harald Mjelde tok for seg foreningens 25 års virke i Åsane bydel.  Beretningen var også delt ut til medlemmene, og den viste en stor vekst i de 25 årene - fra 43 medlemmer i 1992 til 120 medlemmer i 2017.  Og Mjelde ønsket seg flere medlemmer, og gjerne fra den yngre garde av pensjonister.

Nestleder i Pensjonistforbundet Hordaland, Vigdis Ravnøy holdt hilsningstale og takket på vegne av både forbundet sentralt og på fylket, og kunne overrekke "sjekker" på vegne av begge.   Harald Mjelde fikk overrakt en velfortjent blomsterbukett.

Flere hadde ordet og takket foreningens styre for at pensjonistene ble tatt godt vare på av foreningen. Og fordi de hadde laget i stand en flott jubileumsfest og stått på for at "menige meflemmer" kunne kose seg  denne kvelden.

Innimellom spilte Non Stopp Trio, og de av medlemmene som ville prøve danseføttene fikk fin anledning til dette.