Aure pensjonistforening hadde møte onsdag 25. oktober

Aure pensjonistforening hadde møte onsdag 25. oktober kl. 12.00 på Aure Gjestegård. I dag kunne leder Karen Sundsby ønske 22 personer velkommen. Det var flott at så mange hadde funnet veien til møtet.

Vi har hatt et veldig fint høstvær, men i dag var det litt grått. Men snøen er heldigvis ikke å se i fjellet ennå. Vi hadde dessverre ikke spillemann i dag, men Airin Engdal var kommet med trimmen og sine ABBA-toner, og det var bra. «Pensjonistsangen» ble sunget før Johanne leste «Song til Nordmør» av Paul Ohrvik. Karen leste skriv.

Først var det takk fra Bjørg Eikrem for blomster som hun fikk til 90-årsdagen sin. Så var det brev fra Pensjonistforbundet angående Eldrerådet. Helseutvalget ønsker å kartlegge forbindelsen mellom eldrerådene og lokalforeningene i fylket.

Det var snakk om at «Nøtteknekkeren» skulle oppføres i Kristiansund først på desember. Vi skulle få nærmere beskjed om tidspunkt. Referatet fra forrige møte og referat fra høstkonferansen i Kristiansund 12. oktober ble opplest og godkjent uten merknader.

Nelly Strand pratet litt om slippen som trolig kommer tilbake. Det ble også snakk om lokallagskontingenten. Pensjonistforbundet foreslår å heve den til 100 kroner. Mange synes at det blir for mye, mens andre ser at foreningen får mer penger i kassa som kan brukes til trivselstiltak. Så var det kommet brev om at foreningen kunne få besøk av foredragsholder som kunne snakke om «velferdsteknologi».

Helge Vaag, leder i Aure Eldreråd, var kommet og skulle fortelle om aktiviteten i Eldrerådet. Mandagstrimmen i Aure Arena ble en suksess. Randi Bakk etterlyste scooterløypa og Jorunn Aas etterlyste benker flere steder langs veier der folk går turer. Helge nevnte også at eldrefestene har vært populære.

Nå ble det åresalg ved Oddfrid Ledal og Randi Bakk og Oddfrid delte ut gevinstene. Nelly Strand leste «Om ikkje å varra på nett». Etterpå hadde hun en rekke trønderspørsmål. Det var artig, vi kunne svare på det meste.

Nå var mattida kommet og bordverset ble sunget. Vi kunne gå inn til en veldig god middag. I dag fikk vi servert svinestek med poteter, surkål, gulrot, saus og tyttebær. Som dessert fikk vi sjokoladepudding med vaniljesaus. Takk for nydelig mat!

Karen Sundsby takket for laget og takk til Helge Vaag. Hun opplyst at neste møte blir onsdag 22. november kl. 12.00 på Aure gjestegård, og at Aure pensjonistforenings julebord blir samme sted fredag 1. desember. Påmelding må skje innen 21. november til Karen Sundsby, telefon 71 64 47 66, eller til Margot Husby, telefon 474 48 164.