Lokallagsmøte 27.oktober 2017

Fredag 27. oktober kl. 13.00 var det møte i Tustna pensjonistlag i Gullstein grendahus. Etter det fine høstværet var det nå en dag med regn og kuling, men vi tåler vel det.

Leder Roger Hammer var på langtur, derfor var det nestleder Ingolf Fossland som ledet møtet, og det gikk ganske greit. Ingolf kunne ønske 17 personer velkommen.

Ola Nedresæter var kommet med trekkspillet så musikk ble det. «Pensjonistenes velkomstsang» ble sunget før referatet fra forrige møte ble opplest og godkjent uten merknader. Etterpå ble «Måkeskjærsvalsen» sunget.

Referat fra Høstkonferansen 12. oktober i Kristiansund ble opplest. Pensjonistforbundet foreslår at lokalkontingenten skal være kr 100. Det er delte meninger, men flere ser at det gir bedre økonomi for laget.

Ola spilte «Gånglåt etter Blom- Olle». Nå var mattida kommet. og bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert Bodils veldig gode fiskesuppe med loff til. Vi spiste og koste oss. Bjarne Guldstein samlet inn matpengene.

Det ble en del prat om at kommunen skal spare penger ved å legge ned sykehjemskjøkkenet og sykehjemmet på Tustna. Må vel få bort noen unødvendige utgiftsposter.

Ingolf Fossland og Inger Guldsten takket for blomstene de hadde fått på henholdsvis 80 og 70 årsdagene sine. Sverre Jørgenvåg leste opp en stil han hadde skrevet i 1953. Takk til Sverre! «Per spellmann» og «Blåveispiken» ble sunget. Ola spilte «Svarta Björn». Etterpå spilte han «Vals i Ålborg» av Bjørnar Haugen.

Det ble servert kaffe og en smakfull tekake som Bodil hadde bakt. Nå ble det åresalg ved Ingolf Fossland og Bjarne Guldstein. Jenny Haltbakk og Lisbeth Sørvik foretok trekninga, Ola spilte «Trolleboschottis».

Ingolf fortalte en morsom jakthistorie før han takket for oppmøtet. Takk til Ola for fin musikk og takk til damene på kjøkkenet, Jenny og Lisbeth. Ola spilte «Livet i Finnskogarna» av Carl Jularbo.

Til slutt opplyste Ingolf at neste møte blir fredag 24. november, og at Tustna pensjonistlags julebord blir fredag 8. desember i Leira forsamlingshus. Påmelding innen 1. desember til Ingolf Fossland, telefon 928 17 246, eller Johanne Skaret, telefon 950 13 397.