Kontingent for 2017 og 2018

Det skjer mye på kontingent-området. Viktigst nå er at det er gratis kontingent for nye medlemmer ut året. Husk også at kontingent for 2018 sendes ut sammen med bladet «Pensjonisten».

Tradisjonen tro er det gratis ut året å melde seg inn i Pensjonistforbundet fra 1. november. I år har vi åpnet for at det er gratis ut året fra midten av oktober. Det skyldes at vi har en digital vervekampanje gående. For å unngå å måtte lage to versjoner av kampanjen, åpnet vi for å flytte tidspunktet for gratis innmelding et par uker. Gratis innmelding gjelder for alle nye medlemmer.

Landsstyret har også bestemt at lokalforeningene skal få 100 kroner for hvert nytt medlem for å stimulere til økt verving. I disse dager sender vi ut penger til lokalforeningen, utregnet etter antall nye medlemmer.

I fjor var det første gang vi sendte ut kontingenten sammen med medlemsbladet «Pensjonisten». Kostnadsbesparelsen med å gjøre det på denne måten er store. Vi kommer derfor til å gjøre det samme med kontingenten for 2018.

Og enda litt mer om kontingent. Kontingentstrukturutvalget har levert innstilling på ny struktur for kontingenten i Pensjonistforbundet. Kontingent henger sammen med aktivitet og organisering. Sakspapirer som skal til behandling i organisasjonen blir sendt ut neste uke.