Hans Heen Sikkeland (til høyre) leder av FRI Oslo og Akershus, takket Pensjonistforbundet  og overrakte blomster til  generalsekretær, Harald Olimb Norman, og kommunikasjonssjef Kristin Ruud.

Regnbuen-nettverket åpnet

- Dette er en merkedag for dere og for Pensjonistforbundet, sa generalsekretær Harald Olimb Norman da han offisielt erklærte Regnbuen-nettverket for åpnet under en tilstelning i Kampen Omsorg+ i Oslo torsdag.

Generalsekretær Norman sa at Pensjonistforbundet speiler samfunnet, og i samfunnet finnes det skeive personer. Vanskeligere er ikke dette, sa han til stor begeistring blant de fremmøte, og la til: Åpenhet rundt dette er viktig for svært mange mennesker.

Generalsekretæren understreket at LHBT-nettverket ikke er noen konkurrent til andre etablerte nettverk. Pensjonistforbundet legger opp til et samspill til beste for dem dette gjelder, sa Norman.

Møteplasser

Lederen ved Kampen Omsorg+, Marit Müller-Nilssen, uttrykte viktigheten av å øke bevisstheten om steder som kan være møteplasser for ulike typer aktiviteter.

- I dette huset er det åpent for alle hver dag. Vi legger til rette for kontakt og Kirkens Bymisjon markerer sin deltakelse med synlig plasserte regnbueflagg, sa Müller-Nilssen.

Ta kontakt

- Jeg er litt rørt i dag, sa en tydelig beveget Aasmund Robert Vik og gratulerte de fremmøte med LHBT-nettverket. Han understreket at det fremover ville bli en svært viktig oppgave å bevisstgjøre helsepersonell om de mange skeive eldre som vil ha behov for å kunne være åpen om sin legning, og dessuten bli møtt med respekt og forståelse.

Du får kontakt med nettverket via e-postadressen: regnbuen@pensjonistforbundet.no