Valgkampen er over, og NRK trenger dine meninger for å utvikle gode tilbud.

Hva synes du om NRKs valgsendinger?

Fulgte du med på stortingsvalget på tv, radio eller nett i høst? Da vil vi høre fra deg!

Under NRKs kveldssending på selve valgdagen nådde seertallene helt opp i 1,2 millioner seere. Var du en av dem som så på? Vi vil vite hva du synes om NRKs programmer og nett-tilbud under stortingsvalget i høst.

Pensjonistforbundet er representert i NRKs brukerråd som skal bidra med innspill til forbedringer og utvikling av tilgjengeligheten til NRKs sendinger og nett-tjenester. Høstens møte i brukerrådet går av stabelen den 18. oktober og rådet skal blant annet snakke om hvordan NRK nådde fram til seere og lyttere under valget. Derfor vil vi høre hva du mener om tilgjengeligheten i NRKs valgdekning.

NRK jobber for at alt innhold på nett, radio, TV og mobil skal være tilgjengelig for alle. Teksting, synstolking og tegnspråktolking er bare noen av tjenestene som NRK benytter seg av for å bedre tilgjengeligheten i sine tjenester. Vi bruker media svært ulikt i dag, og tjenestene utvikler seg gjerne fortere enn at vi rekker å få med oss endringer som kan være vanskelige eller nyttige for oss. Derfor er det viktig at du som benytter deg av fjernsyn, radio og nettjenester gir dine tilbakemeldinger om hva du synes virker og hva du mener kan bli bedre. Du kan lese mer om NRKs arbeid med tilgjengelighet og brukerrådet ved å klikke her.

Godt nok?

Fikk du med deg det som skjedde under valgsendingene? Var det lett å følge med, var det noe som gikk for fort, ble det brukt ord og uttrykk som var vanskelig å forstå? Hvordan opplevde du lyd, bilde, tekst- og grafikkelementer og sceneskifter? Er det noe spesielt du har reagert på eller savnet? Synes du at sendingene og tilbudet er tilgjengelig for deg som seer, lytter og bruker av tjenestene?

Din mening er av stor verdi, så legg gjerne igjen en kommentar på Facebook, eller send oss en e-post til margrethe@pensjonistforbundet.no. Du kan også ringe oss på telefonnummer 22 34 87 82 innen 17. oktober.